Geplaatst: Donderdag 30 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: MAILHITS

 Sjoch ris hjir > https://bit.ly/2RDOegG

 

Wjerljocht trochflammet myn hert as ik dy sjoch.

Mei dyn earms om my hinne skynt sels yn 'e nacht de sinne.

Juster, hjoed, foar altyd bin ik der foar dy.

Geplaatst: Maandag 27 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: MAILHITS

 

 alt

alt

alt

alt

 p.s. ALLE MAILHITS kun je delen door te kopiëren en te plakken in een bericht..

 

Geplaatst: Zaterdag 25 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: Fotokunst

 alt

Geplaatst: Vrijdag 24 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: DUURZAAM-HEDEN

 alt

Om goed te kunnen kiezen kun je kijken met bit.ly/2oRFBTU

Geplaatst: Vrijdag 24 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: DUURZAAM-HEDEN

 Nederland is de hekkensluiter voor wat betreft het al dan niet kunnen halen van de duurzame Transitietrein.

 Wat stoere blog-informatie over de plussen en minnen van alle aspecten van Energie-Wisseling tref je met deze sesam e-sleutel > bit.ly/2oRFBTU

 

of met deze link > Naar het SPOORBOEKJE

Geplaatst: Woensdag 22 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: MAILHITS

 Wie ergens achter wil komen, moet meestal vooraan beginnen. 

Door het huidige beleid wordt talent geheid naar elders verleid.

 

 

alt

Als je het beter kan…..DOE dat dan.

Geplaatst: Maandag 20 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: Dát Dr88 wil je NIET meemaken.

           

 

 Klimaatambities van het kabinet Rutte III: om de klimaat-afspraken van Parijs te halen moeten alle  nieuwe auto’s tussen 2025 en 2030 elektrisch zijn. 

Dan zullen steeds meer E.V.’s betrokken zijn bij botsingen en steeds vaker krijgen brandweer, hulpverleners en bergers te maken met brandende accu-pakketten t.g.v. kortsluiting.

Noordelijke bergers gaan een methode proberen om accu-branden te beteugelen. Zo'n brand kan wel even geblust worden, maar daarna kan een chemische reactie met hoge temperatuur, hoge druk en zelfontbranding, wel een week doorgaan. Daarom gaan de bergers brandende stekkerauto’s onderwater zetten in een dompelcontainer tot de reactie gestopt is.    Idee van Henry de Jonge, bergingsbedrijf in Hoogeveen:

 

 

Geplaatst: Woensdag 15 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: Dát Dr88 wil je NIET meemaken.

 alt

alt

alt

alt

alt

De nieuwste collectie mee-stuurbare, mee-deelbare Transitie-liners tref je hier > bit.ly/30uKykb

Geplaatst: Maandag 13 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: Dát Dr88 wil je NIET meemaken.

Woensdag 15 januari 2020 was er in het gemeentehuis te Drachten een hearing voor indieners van zienswijzen m.b.t gaswinning uit kleine aardgasvelden in Friesland. Deze zittingen waren deze keer NIET in Den Haag en hier openbaar toegankelijk. De zaal was overvol.

Voor inwoners die meer willen weten over gaswinning is hierbij enige informatie >  https://fanvanfryslan.nu/2069-2/aardgas-uit-kleine-velden/

Geplaatst: Zaterdag 11 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]

 In Australië is het warm.

alt

Geplaatst: Maandag 6 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]
Categorie: DUURZAAM-HEDEN

 Er is een start gemaakt met het opzetten en aankleden van een Fryske Farant van het SPOORBOEKJEE ENERGIE-WISSELING met deze bijdrage > https://bit.ly/2Ful7Wd

Geplaatst: Vrijdag 3 januari 2020 - 0 reacties(s) [ Reactie ] - 0 trackback(s) [ Trackback ]

 In Japan gaat de WATERSTOF-lobby voor Harima Works een zijstraat-lang schip (115,8 meter) af-bouwen voor toekomstig vervoer van tot min 253 graden Celsius (dat is bijna het absolute minpunt) tot vloeistof gecomprimeerd H2-gas. Dat gas wordt met die ene boot opgehaald uit het veel meer dan bloedheet Australië. Aldaar moet dat gas eerst nog even worden gemaakt. In dit geval in de regio Victoria met de energie uit BRUINKOOL (de lucht het meest met CO2 en zo vervuilende brandstof).

Dat eerst nog gasvormige H2 moet daar dus worden afgekoeld (kost energie) en afgekoeld blijven, onder hoge druk vervoerd per geschikte tankauto's *) onder hoge druk en buitengewoon lage temperatuur opgeslagen in een geschikte H2-opslagtank van 1.250 m3 , overgepomt worden naar de boot.

Dat schip vaart op (de lucht met CO2-vervuilende) DIESEL-olie naar een alsnog te bouwen terminal in Japan. Daar wordt de vloeibare waterstof bij minus 253 graden overgepomt in een speciale dubbelwandige sterke tank bij de terminal. Daarna wordt de vloeibare H2 overgezet in daarvoor geschikte vrachtwagens en gebracht *) waar de Japanners het willen hebben voor de productie van ik weet niet wat. ALLES hierboven kost enorm veel energie en brengt een enorme luchtvervuiling (vooral met het broeikasgas CO2) met zich mee.

Made possible by the CO2-free Hydrogen Energy Supply-Chain Technology Research Association (HySTRA). En daarop zitten de Japanners vast niet te wachten.  En wij ook niet op de frapatsen van de noord-Nederlandse W.C.-Doorspoelen (Waterstof-Coalitie, H2-lobby of H2-CO2NGSIE).                                                                                      AnnaLiese

 

*) Voor zover de wegen aldaar bij de huidige temperaturen van ca 42 graden Celsiua niet gesmolten zijn en de infra-structuur weer herbouwd is en nog werkt ook. De Australische overheid wil dat tienduizenden inwoners uit een deel van de staat Victoria (een gebied half zo groot als België)  hun huis verlaten wegens de naderende bosbranden. 

*) Denkelijk naar de stad KOBE waar deze vloeibare waterstof weer wordt omgezet in elektro en restwarmte voor onder meer de accomodaties van de Olympische Zomerspelen 2020 in Tokyo. 

*) Behalve dat de Nederlandse H2-club in Groningen, Drenthe en Fryslân activiteiten wil ontplooien, is er een nóg een overeenkomst: hier in Drachten werd ooit de Cadillac onder de skûtsjes gebouwd op de werf van Roorda aan de Drachtstervaart. Die skûtsjes (platbodems met zij-zwaarden) werden gebruikt om de hier gestoken TURF (een lichte vorm van bruinkool) over de Zuiderzee te vervoeren.